0

Safi Shayla - PEK FLEKSI TERBARU


Assalamualaikum....



Memiliki rambut yang cantik menjadi idaman setiap wanita. Aset yang paling berharga untuk dipelihara agar ia sentiasa kelihatan anggun dan mempersonakan. Malangnya, wanita yang bertudung, sering memandang ringan terhadap penjagaan rambut ini sedangkan ia perlu dijaga dengan lebih rapi.

Takut rambut rosak! Semoga ia tidak menjadi alasan utama wanita islam tidak berhijab. Zaman moden serba canggih ini terdapat banyak tips dan petua penjagaan rambut untuk wanita bertudung. Hanya tinggal nak tak nak sahaja. Orang kata, "Nak seribu daya, tak nak seribu dalih."

Mahal asalkan berkualiti! salah satu perkara penting perlu ditekankan disini agar pengguna tidak memilih syampu murah yang hanya memberikan kesan negatif pada rambut. Biarlah berbelanja lebih asalkan diri sendiri mendapat kepuasan dalam penggunaan. Cari syampu yang bersesuaian dengan kulit kepala disamping merawat masalah yang ada.



SAFI SHAYLA - Syampu KHAS wanita bertudung


Memahami keperluan wanita bertudung moden, SAFI Shayla rangkaian jenama syampu khas wanita bertudung yang diperkaya Habbatus Sauda memperkenalkan satu solusi penuh inovasi, SAFI Shayla Pek Fleksi.

SAFI Shayla sebagai teman terbaik mahkota wanita bertudung berbangga untuk melancarkan satu lagi bentuk terbaru mudah guna buat semua wanita. Dengan SAFI Shayla Pek Fleksi, pengguna boleh mengguna terus, atau digunakan sebagai pek isian semula, ataupun sebagai pek kembara. Kami mengekalkan kualiti syampu agar keberkesanannya boleh dinikmati pada harga yang lebih jimat.” Jelas Puan Mahsuri Sulaiman, Pengurus Pemasaran SAFI.

Menurutnya lagi, “Inovasi Pek Fleksi merupakan inovasi pertama dalam industri syampu. Diambil dari perkataan “fleksibel” iaitu sesuatu yang boleh digunakan dalam pelbagai cara dan keadaan, SAFI Shayla melengkapkan kehidupan wanita bertudung moden yang sentiasa mencari produk berkualiti pada harga mampu milik. Dengan satu syampu pada satu harga, pengguna boleh menggunakannya pada 3 keadaan yang berbeza.”



Pengalaman menggunakan SAFI Shayla

Sebelum ni, fara menggunakan syampu jenama lain. Tapi malangnya, bila fara banyak melakukan aktiviti diluar ianya membuatkan rambut fara cepat kusut, bercabang dan kulit kepala rasa sangat tidak selesa. Walaupun fara keringkan dahulu rambut kemudian baru mengenakan hijab tetap gatal dan tidak selesa pada bahagian kulit kepala. Ada satu tahap sampai berkelemumur tebal di sesetengah kulit kepala mungkin disebabkan syampu tersebut tidak sesuai dengan wanita berhijab. 

Sejujurnya, masa fara tengok iklan di televisyen dan kebetulan keluar iklan SAFI Shayla mengenai syampu untuk wanita bertudung fara terus beli dan cuba sendiri syampunya. Pertama kali cuba, fara terpegun dengan bau wangian SAFI Shayla yang sangat wangi dan aman sekali. Syampu pertama yang fara cuba adalah pek SAFI Shayla yang warna biru untuk menghilangkan kegatalan dan kelemumur. Seminggu selepas pakai, fara sangat puas hati dengan resultnya. Kulit kepala rasa ringan dan kelemumur pon makin hilang.

Ada satu masa tu fara ade job diluar sampai tak sempat nak keringkan rambut selepas dicuci, fara terus pakai tudung dari pagi hingga ke petang. Alhamdulillah, kulit kepala dan rambut fara terjaga rapi. Satu perasaan yang tak boleh diungkap bila syampu SAFI Shayla ni sangat serasi dengan fara. Bila rambut separa kering pon fara dah tak risau lagi bila berhijab sebab fara tahu SAFI Shayla sentiasa mengekalkan rambut fara dalam keadaan terkawal. 

The next month and seterusnya fara tetap menggunakan SAFI Shayla sebagai syampu pilihan utama fara dan family. 



Kenali Fungsi dan Jenis variasi syampu SAFI Shayla

Warna dan corak reka bentuk pada setiap variasi syampu SAFI Shayla Pek Fleksi dikekalkan sama dengan format asal SAFI Shayla pek pam dan botol, agar dapat memberikan kemudahan kepada pengguna untuk mencari produk ini. Pek inovasi bersaiz 480g ini memudahkan pengguna membawa kemana sahaja. Malah, pek ini juga mesra alam dengan penggunaan plastik 65% lebih kurang.

Sebanyak 8 jenis variasi SAFI Shayla yang boleh dipilih mengikut masalah yang dihadapi kulit kepala anda. Pilih dari setiap jenis variasi ini mengikut masalah kulit kepala atau rambut anda ye. Jika ada masalah kelemumur jangan pula pilih syampu untuk melembutkan. Memang tak akan nampak kesan kerana setiap pemilihan fungsi syampu juga memainkan peranan masing-masing untuk merawat kulit kepala.


8 jenis variasi SAFI Shayla







SAFI Shayla - Hitam Menawan
 Menyerlahkan kilauan rambut hitam yang sihat dan lembut

SAFI Shayla - Segar Bermaya
 Segar bermaya membuatkan rambut kelihatan lebih segar dan bermaya

SAFI Shayla - Anti Kelemumur
 Menghilangkan kelemumur dan kegatalan kulit kepala

SAFI Shayla - Kawalan Rambut Rosak
 Merawat dan mengawal rambut rosak dan kasar

SAFI Shayla - Itch Kontrol
 Mengawal kulit kepala berkeruping dan menyamankan

SAFI Shayla - Kawalan Berminyak
 Mengawal lebihan berminyak serta menyamankan

SAFI Shayla - Kawalan Rambut Gugur
 Mengawal keguguran rambut akibat kerapuhan

SAFI Shayla - Licin Terurus
Melembap dan melicinkan rambut




Produk ini boleh di dapati di seluruh Malaysia termasuk pasaraya dan pasaraya hiper utama pada harga RM14.65. 



Untuk maklumat lanjut mengenai jenama SAFI sila layari: 


Facebook SAFI : www.facebook.com/SAFI.MY
Instagram SAFI : @safimalaysia










0

Instant Shawl Couple (Ibu+Anak)

Ieha Arshad



Merupakan fesyen impian setiap insan yang ingin mempraktikkan kebaikan dalam hidup mereka dan menyebarkan kepada masyarakat dan dunia.
Sesuai dengan fitrah semula jadi yang sukakan kebaikan, cintakan kebaikan, ingin melakukan dan meyebarkan kebaikan, maka kami rasa bertanggungjawab untuk membantu memberikan anda medium mudah menyediakan tempat untuk anda mengorak langkah menjadi insan yang baik dan lebih baik.
Mulakan dengan cara yang mudah.
Bagaimana?
Biarkan Ieha Arshad menyediakan anda fesyen pemakaian sopan dan menutup aurat.
Sesuai dengan cita-cita dan hasrat kami untuk 'berdakwah secara santai', kami ketengahkan fesyen-fesyen yang membolehkan anda yakin kelihatan cantik,segak,sopan dan dalam masa yang sama anda kelihatan seperti insan yang memiliki keperabadian yang hebat. InsyaAllah
Ieha Arshad menjadikan anda sebagai model bergerak kami untuk sebarkan kebaikan ke seluruh dunia.
Yakin lah, kita adalah insan yang terbaik untuk menyampaikan kebaikan.

-berdakwahlah secara santai-
ihar arshad



Begitulah yang ditekankan oleh Owner tudung Ieha Arshad dalam perniagaan tudungnya yang senang dipakai disamping memastikan rekaan tudung sentiasa sopan dan menutup aurat. Bila zaman dah super moden tudung dari Ieha Arshad tidak pernah mengecewakan pelanggan kerana fesyen-fesyen tudung yang dikeluarkan sentiasa 'up to date' dan memenuhi kehendak serta citarasa pengguna.

Specialnya tudung dari Ieha Arshad ni, ianya sangat mudah dipakai hanya perlu sarung dan siap! Material kainnya yang tidak perlu digosok sangat mudah dibawa kemana sahaja dan sesuai bagi mereka yang suka travel.

Bagi mereka yang suka sedondon dengan anak juga boleh dapatkan tudung dari Ieha Arshad. Jom lihat antara koleksi tudung sedondon ibu dan anak :

















Selain koleksi sedondon ibu dan anak, Kalau nak beli secara single pon boleh. Jom lihat antara koleksi tudung instant Ieha Arshad :



















Earphone atau stethoscope dapat diselitkan ke telinga anda dalam tudung Koleksi Kuntum oleh iehaarshad ini juga ye. Tidak perlu selak sana sini untuk masukkan earphone atau stethoscope kedalam tudung bila pakai tudung instant shawl kuntum ni, anda hanya perlu selak sedikit sahaja dibahagian luar tudung. Contoh boleh lihat di bawah :









Semudah ABC sahaja bila mengenakan instant shawl kuntum dari Ieha Arshad ni kan. Sangat menepati dan memudahkan citarasa pengguna. Oh ye, awning tudung kesemuanya sangat lembut dan mudah dibentuk. Fara sendiri dah pakai dan berani recommend pada semua peminat instant shawl bolehlah dapatkan tudung dari Ieha Arshad ni sekarang.



Sebarang Pembelian Atau pertanyaan boleh hubungi :


Ieha Arshad : 012 305 9414
FB Page : Ieha Arshad
















5

HARUM MALAM - Cara mudah atasi masalah BAU BADAN

HARUM MALAM
"Supplement Dalaman Mewangikan Tubuh Sepanjang Hari"


Sesiapa pun pasti tidak berasa selesa apabila mengalami bau badan samada ia berpunca daripada kita ataupun orang lain. Dengan adanya Harum Malam, supplemen dalaman mewangikan tubuh sepanjang masa dapat membantu mengatasi bau yang kurang enak daripada badan.

Hasilnya tubuh akan kekal wangi secara semulajadi. Berterusan membantu menyihatkan badan dan mencegah masalah dalaman wanita di samping menambahkan stamina untuk aktiviti harian. Yang paling bagusnya, produk ini turut merapatkan organ intim wanita dan berperanan mengembalikan keintiman rumahtangga.

Masalah bau badan memang masalah biasa tak kira LELAKI atau WANITA...haaaaa....jangan tak tau, malahan ada juga tak sedar pun mereka mempunyai masalah bau badan ni...parah dah tu!!! Tapi produk Harum Malam ni KHAS untuk Wanita sahaja. Jadi disini fara share kelebihan HARUM MALAM yang dapat membantu anda menyelesaikan masalah bau badan. Tak perlu dah nak susah payah cari daun sireh, tukar sabun mandi, kerana dengan adanya HARUM MALAM ni segala masalah anda dapat diatasi! Bukan sahaja dapat mewangikan badan anda malah, kalau anda ada masalah dalaman seperti miss v berbau, keputihan yang melampau, badan mudah letih dan sebagaimya, HARUM MALAM turut dapat membantu anda mengatasinya...


Ramuan:

Ekstrak Ros, Sirih, Buah Tin, Kismis, Madu, Goji, Limau Purut, Kayu Serapat, Buah Delima, Manjakani, Pueraria Lobata, Pueraria Mirifica.

HARUM MALAM juga boleh diamalkan bagi mereka yang sudah berkahwin tetapi anak dara juga boleh mengamalkannya tanpa was-was.



Kelebihan Ramuan yang digunakan dalam HARUM MALAM

  Daun Sireh dikatakan mampu mengawal dan menceah masalah bau badan disamping itu kita dapat berjimat duit dari beli deodoran yang berbahan kimia.

  Limau Purut mengandungi asid sitrik yang mampu memecahkan lemak untuk pinggang yang ramping, perut terasa lebih lega dan penghadaman menjadi lancar.
 
  Senna juga mampu menguruskan badan, mencegah kolestrol, perut dapat dikecilkan, sebagai peluntur lemak dan ianya boleh merawat obesiti.
 
  Manjakani adalah salah satu bahan yan memang digunakan sejak dahulu kala lai ianya adalah makanan yang membuatkan setiap wanita awet muda, otot faraj boleh dirawat, mengurankan lendir putih yang kurang senang contohnya darah nifas, payudara lebih tegang, dapat melawaskan pembuangan air besar dan menyingkirkan toksik dari badan.
 
   Buah Delima ada dalam Al-Quran, ianya dapat membantu merawat cirit-birit, sakit telinga, sakit gusi, pandangan kabur, membuang lemak dan badan bebas dari toksin jika selalu mengamalkan buah delima.
 
  Madu memang berkhasiat, ianya boleh bertindak sebagai rawatan paling utama untuk mencegah bakteria.
 
  Goji dikatakan boleh memanjangkan umur, anti kanser,  tidur nyenyak, menguatkan sistem imun, menguatkan daya ingatan, mengurangkan batuk dan membantu penghadaman.
 
  Buah Tin boleh menyingkirkan keracunan dalam badan, mencairkan dan mengurangkan kahak dan melapangkan pembukaan dada. Mmebersihkan hati dan jantung membersihkan lendir dalam usus.
 
  Kayu Serapat adalah salah satu bahan semulajadi yang boleh mengetatkan otot rahim dan tubuh agar padat, melancarkan haid , menyihatkan rahim, menghaluskan kulit dan melambatkan menopause.
 
  Kismis menguatkan daya ingat, merawat penyakit lupa, mencerahkan mata dan mencerdaskan minda.

  Pueraria mirifica sangat bagus melembutkan tekstur kulit, mengurangkan garis halus, merawat jerawat dari dalam serta mencegah jerawat timbul di wajah.
 
  Pueraria Lobata dapat menegangkan buah dada malah membuatkan kulit dan rambut lebih sihat kerana ianya mengandungi  estrogen.




Kelebihan dan khasiat minuman kesihatan Harum Malam:


 Membantu menyegar dan menyihatkan badan.
 Mencantikkan dan menaikkan seri wajah.
 Membantu menghilangkan bau badan dan mulut.
 Melegakan panas badan.
 Menegangkan payudara.
 Memulihkan rasa rapat.
 Mengencang otot kewanitaan.
 Menghalang bau tidak enak serta gatal-gatal.
 Menambah keharmonian suami isteri.
 Menyihatkan rahim.
 Mencantikkan payudara agar sihat dan montok.
 Bertenaga dan mengatasi masalah vagina kering
 Membantu mengetatkan dan menganjalkan vagina
 Membantu membunuh bacteria dalam saluran kencing serta mengatasi masalah kerap kencing
 Meningkatkan system tahan tubuh serta menstabilkan hormon
 Mengurangkan tekanan dan tension
 Membantu menganjalkan kulit serta tubuh badan dan mengurangkan kedutan




Cara pengambilan:

Pagi : 1 sudu sebelum sarapan
Malam : 1 sudu sebelum tidur

*boleh diminum terus
*Pastikan guna sudu plastik kerana Harum Malam mengandungi madu,dikhuatiri kalau guna sudu besi akan hilang khasiatnya.boleh simpan dalam peti sejuk .Produk Harum Malam Halal dan lebih 7 tahun dalam pasaran..




Pantang Larang Harum Malam:

 Elakkan minuman berais
 Ibu mengandung tidak dibenarkan
 Minum ikut sukatan yang dibenarkan sahaja ( Tidak digalakkan mengambil lebih dari sukatan )
 Untuk kesan yang maksimum,amalkan setiap hari.


Cara melihat Botol Harum Malam Yang Original :





Company: Millennial Gen Sdn Bhd





Harum Malam di TV ALHIJRAH :







Harga Harum Malam

RM33(WM) RM39(EM)
Isi Kandungan = 250ml


Alamat :

11G, Jalan Keluli AL7/AL, Pusat Perniagaan Bukit Raja,
Section 7, 40000 Shah Alam, Selangor


Untuk Order Sila Hubungi :

HP: 010 404 2769
Office: 03 3358 5344


Atau boleh lihat sendiri segala testimoni di sini :


(Kelab Ibu Cantik - Millennial Gen)




Testimoni Harum Malam :