Home My Story Travel Review Contest Parenting Tutorial

Nak Ubah Gaya Hidup Kena Ada 5 Perkara Ini

Adakah anda pernah terfikir untuk ambil sedikit ruang dan masa untuk melihat keadaan diri anda sekarang? Semuanya bermula dengan niat. Termasuklah untuk ubah diri menjadi lebih bagus, harus bermula dengan niat. Untuk membuat perubahan, kita mesti berusaha mengubah sifat

nakubahhidup 2019

Nak Ubah Gaya Hidup Kena Ada 5 Perkara Ini

Adakah anda masih berada dalam keadaan hidup yang sama 3, 5, 10 tahun lepas? Bertahun-tahun hidup dalam masalah hutang, masalah kewangan dan masalah bisnes yang sama, yang membuatkan anda rasa sesak dada, serabut kepala dan rasa tak mampu nak capai impian yang anda inginkan?

Apa sebenarnya impian hidup anda? Kita hidup adalah untuk menjadi lebih baik. Kalau boleh nak cipta lebih banyak kejayaan. Tapi, berapa ramai dari anda yang benar-benar capai apa yang anda mahu dalam hidup?

Image result for nak ubah hidup

1. Ubah diri dengan cari ilmu

Perkara paling utama untuk ubah diri adalah dengan mencari ilmu. Dengan ilmu sahaja kita mampu mengenal diri. Mampu mengenal kedudukan dan keadaan diri. Baikkah atau tidak baikkah?

2. Ubah diri dengan baca buku

Jika anda nak ubah diri, pastikan tabiat membaca buku ditanam sampai sebati dalam diri. Jika anda masih belum mula, letakkan sasaran sekurang-kurangnya untuk membaca setengah jam sehari.

3. Ubah diri dengan jaringan

Ada ramai orang yang tahu apa yang anda tak tahu. Dan ada ramai juga orang yang tak tahu apa yang anda tahu. Gunakan peluang itu untuk bertukar-tukar ilmu. Pilihlah lingkungan kawan yang punya sama matlamat. Pilih lingkungan mereka yang ada sikap mahu ubah diri. Elakkan mereka yang berfikiran negatif.

4. Ubah diri dengan berdoa

Ini pula jangan sesekali dilupakan. Anda tak akan sangka betapa hebatnya kuasa berdoa. Jika anda tahu kehebatan berdoa, sudah pasti masa anda akan banyak dihabiskan dengan berdoa.

5. Ubah diri dengan mengikuti seminar

Bayangkan seorang penceramah yang telah belajar bertahun-tahun berkongsi ilmunya dalam masa 1 atau 2 hari. Peserta dapat peluang untuk pelajari pengalam bertahun-tahun itu diringkaskan cuma dalam masa yang pendek.

Sekarang Adalah Peluang Untuk Anda Ubah Gaya Hidup Anda


Adakah anda seorang yang TERPAKSA terima keadaan hidup yang susah, yang tertekan yang terbeban dengan 1001 masalah dan anda rasa anda dah BUNTU dan tak pasti macam mana anda nak hidup jauh lebih baik. Saya akan kongsikan kepada anda peluang terbaik untuk ubah haya hidup anda untuk lebih maju dan berjaya mulai sekarang!

JOM JOIN PROGRAM NAK UBAH HIDUP

Jika sehingga sekarang anda rasa apa yang saya nyatakan adalah perkara yang anda sedang alami dan rasai, inilah peluang untuk anda ubah nasib anda!

Richworks International Sdn Bhd dengan sukacitanya telah melancarkan program baru NAK UBAH HIDUP 2019 – KUASAI POTENSI DIRI, KEWANGAN DAN BISNES secara Live Event pada 30 Ogos hingga 1 September 2019 di Setia City Convention Center (SCCC). Setelah 11 tahun ditubuhkan, lebih 700,000 peserta telah hadir ke program yang dianjurkan oleh RichWorks.

Bagaimana Nak Ubah Hidup dari Zero Ke Million?


RichWorks melihat program ini sebagai peluang untuk membantu lebih ramai orang dengan berkongsi ilmu bagaimana mereka boleh Ubah Hidup dengan menguasai potensi diri, kewangan dan bisnes.

Ramai antara mereka yang hadir, telah berjaya merubah diri mereka dari hidup biasa-biasa menjadi luar biasa dengan berniaga. Apa yang lebih menarik, ramai dari mereka asalnya hadir dengan keadaan kusut, penuh bermasalah, dengan tekanan kewangan dan beban hutang keliling pinggang.

WhatsApp Image 2019-05-04 at 10.29.32 AM (1)

WhatsApp Image 2019-05-04 at 10.34.02 AM

WhatsApp Image 2019-05-04 at 10.37.06 AM

Dr Azizan Osman sebagai Master Coach RichWorks

Sehingga hari ini, Dr Azizan Osman sebagai Master Coach RichWorks telah berjaya melahirkan ramai usahawan jutawan dan banyak menyumbang kepada perkembangan dan kemajuan bidang keusahawanan di negara ini, antaranya kemajuan anak-anak bangsa dengan rekod peningkatan pencapaian usahawan melalui program bisnes dan pemasaran hanya dalam tempoh seawal 3 bulan hingga 18 bulan.

WhatsApp Image 2019-05-04 at 1.29.30 PM

Bergelar jutawan seawal usia 32 tahun melalui syarikat yang diasaskannya pada 2008, Azizan menerusi Richworks International Sdn Bhd, kini merupakan peneraju seminar latihan dan pencetus pembangunan keusahawanan dan pemasaran.

Dapatkan Tiket Anda Sekarang.

Tawaran akan tamat bila-bila masa. Pastikan anda tak terlepas tawaran ini kerana ini julung kali diadakan Program Nak Ubah Hidup

Bagaimana Nak Ubah Hidup dari Zero Ke Million?

Kuasai potensi diri, kewangan dan bisnes pada 30 Ogos - 1 September 2019 di Setia City Convention Center (SCCC), Setia Alam, Shah Alam di mana program 3 hari ini akan menghimpunkan USAHAWAN-USAHAWAN yang serius Nak Ubah Hidup mereka dari keadaan yang teruk, perasaan tak puas hati dan kecewa kerana sentiasa gagal dan tak capai apa-apa.

Buffet Ramadhan 2019 Murah Dan Sedap Di Melaka | Villa Istana Melaka

Assalamualaikum...

Alhamdulillah Ramadhan yang dinanti telah pun tiba. Macam mana persediaan sepanjang nak sambut Ramadhan ini? Harap semuanya berjalan lancar. Dah jumpa buffet Ramadhan best kat Melaka? Kalau belum, Fara nak kongsikan kepada anda Buffet Ramadhan yang paling best dan murah di Melaka iaitu di Villa Istana Melaka


Kenal tak tempat ni? Untuk pengetahuan anda, di Villa Istana Melaka yang terletak di Ayer Keroh, Melaka inilah yang pernah dijadikan lokasi set penggambaran dalam drama ‘Jodoh-Jodoh Annisa’ yang kini ditayangkan di Astro Prima ini menjamin sajian makanan bertaraf 5 bintang memenuhi citarasa ramai, layanan dan perkhidmatan yang cemerlang apabila anda menikmati juadah berbuka puasa sepanjang Bulan Ramadhan 2019 nanti.

Pelbagai Menu Menarik Ada Di VIlla Istana Melaka

Jangan lepaskan peluang untuk meraikan ketibaan Ramadan dengan penuh semangat dan menggunakan masa berharga ini untuk berbuka bersama seisi keluarga tercinta di Villa Istana Melaka. Sajian Menu Buffet Ramadhan 2019 @ Villa Istana Melaka menyajikan pelbagai sajian tradisional dan moden yang digabungkan dengan aneka juadah yang menjadi 'Menu Wajib' pada bulan Ramadan ini.

Antara hidangan menarik yang akan disediakan ialah Kambing Grill, Nasi Beriani dan Nasi Serai yang dihidangkan dengan Ayam Masak Merah, Ayam Goreng Rempah, Daging Bakar Masak Lemak Cili Padi, Daging Dendeng, Daging Rendang dan banyak lagi yang pasti akan memberikan 1001 pengalaman berbuka puasa yang tidak akan dilupa-kan. Hidangan antarabangsa ataupun tempatan pastinya memenuhi selera anda





Kemudahan Lain Turut Disediakan Di Villa Istana Melaka

Kemudahan Yang Disediakan Suasana dewan makan yang selesa serta dilengkapi dengan penghawa dingin dan mampu memuatkan 500 tetamu dalam satu masa serta wifi percuma menjadikan Villa Istana Melaka ini sentiasa menjadi tempat untuk berbuka puasa bersama ahli keluarga, rakan sepejabat dan majlis meraikan anak-anak yatim.




Selain daripada itu juga, Villa Istana Melaka turut menyediakan ruang parking kereta yang luas, tandas awam, bilik solat khas yang dilengkapi dengan sejadah, selipar serta tempat wuduk agar para pelanggan dapat menunaikan solat Maghrib & Isyak dengan selesa selepas berbuka puasa.


Bilik penginapan ekslusif juga disediakan untuk pengunjung musafir yang ada urusan lanjut di Negeri Melaka Bandar Bersejarah. Para tetamu juga akan didendangkan dengan persembahan hiburan islami dari Kumpulan Nasyid Unggul Saff One yang akan menghiburkan para tetamu sepanjang bulan ramadhan ini.


Harga Buffet Ramadhan Di Villa Istana Melaka

Bermula 10 Mei hingga 1 Jun 2019, pelbagai sajian bufet buka puasa bak berada di kampung halaman mengembalikan nostalgia yang indah boleh dirasai dengan harga RM45.00 untuk dewasa dan RM29.90 untuk kanak-kanak. Anda digalakkan membuat tempahan awal untuk mengelakkan kekecewaan! Tempahan untuk keluarga, korporat dan berkumpulan juga di sediakan dengan tawaran pakej yang sangat menarik.


Tempahan awal juga digalakkan untuk majlis korporat bagi memastikan majlis berbuka tersebut berjalan dengan lancar dan selesa.

Jom Berbuka Puasa Di Villa Istana Melaka! Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:

VILLA ISTANA MELAKA

Lot 11319 PM1313
Jalan TU1, Taman Tasik Utama
Ayer Keroh, Melaka.

06 - 233 0205 / 017 - 340 8715 / 016 - 790 0804 / 010 - 794 0115 / 017 - 335 7466




Sulam Bedak HARAM atau HALAL?

Tampil cantik dengan kulit bersih, mulus dan sekata tentunya menjadi idaman setiap wanita. Terbaru, Rawatan Sulam Bedak merupakan rawatan tanpa suntikan dan Persoalan sekarang adakah ianya HALAL atau HARAM?

Sulam Bedak ada 2 kaedah halal (serum) dan haram (Teknik embroidery) ❌

contoh sulam bedak

Tiba-tiba rasa sedih, tengok ramai wanita Islam sekarang terlalu obses nak cantik sampai ke tepikan halal haram. Mungkin ada juga yang masih belum tahu. Jadi saya harap penulisan dibawah ini dapat menjelaskan anda.

Sulam Bedak Haram Atau Tidak ?

Terdapat pendapat mengatakan ianya haram namun sebenarnya ia tidak haram sekiranya ia merupakan rawatan sulam bedak korea yang asal . Namun untuk pengetahuan anda terdapat juga sulam bedak yang haram dimana rawatan sulam bedak ini menggunakan teknik “Embroidery” . Ia sama seperti teknik tattoo .

Bukan Sahaja Sulam Bedak Haram, Malah Senarai Dibawah Juga Adalah HARAM Dilakukan!

> Bulumata extension
> Rambut extension
> Sulam bedak (Teknik embroidery: teknik buat tatu)
> Sulam blusher
> Cucuk/operate untuk muncung, tinggi, runcing, munggil


Paling ramai dan biasa sangat org buat sekarang ialah extension bulumata, tambah bagi lebat, panjang, lentik.. Kenapa HARAM? Sebab wuduk dan mandi tak sah!!! Bayangkan kalau pen/maker atau apa-apa la terkena kulit pun kita kena bersihkan dulu sebelum wuduk.. Sebab tu gam bulumata dan maskara pun tolong la cuci betul-betul, mascara yang waterproof tu tolong cuci dengan makeup remover berminyak.. bagi keluar betul-betul, lepastu sabun cuci muka baru wuduk sebab takut foundation atau apa-apa masih lekat kat muka..

Nak Cantik Jangan Sampai MENGHALALKAN yang HARAM

Kita semua memang nak cantik, kalau boleh nak putih, hidung mncung, mata besar semua benda kita boleh buat kalau ada duit.. tapi kalau boleh jangan la sampai ketepikan agama.. Biar lah kita penat sikit, guna benda yang boleh keluarkan dan cuci untuk solat dan mandi wajib.

Pewarna kuku pun kalau boleh elak la sebab mati time pakai nanti susah nak cuci, takut orang tak perasan kalau pakai yang jernih.. lagipun susah nak wuduk dan mandi hari-hari, nanti jenazah kita pun tak sempurna..