Assalamualaikum... Kebanyakan kecederaan harian, seperti luka, lecet, lelas atau luka terbakar tidak berbahaya. Tetapi ia boleh menyebab...

Assalamualaikum...

Kebanyakan kecederaan harian, seperti luka, lecet, lelas atau luka terbakar tidak berbahaya. Tetapi ia boleh menyebabkan parut yang ketara apabila lapisan dalam kulit tercedera. Dalam keadaan demikian, tubuh bertindak terhadap kecederaan tersebut dengan mengikuti langkah-langkah yang selaras menjadi parut.

Proses menjadi parut boleh dipengaruhi dalam setiap fasa pembentukan parut. Tetapi lebih awal parut itu dirawat, kurang ketara jadinya. Untuk hasil yang terbaik, dibawah ini fara senaraikan antara produk yang berkesan untuk menghilangkan parut tersebut.





1) Azanis Scar Serum :

Azanis Scar Serum dikenali sebagai serum hilangkan parut paling berkesan yang tengah meletop sekarang ini. Secara amnya Azanis Scar Serum membantu untuk melembapkan kulit dan bertindak sebagai vitamin antioksidan yang mana ia akan memelihara sel-sel yang sentiasa terdedah dengan radikal bebas agar tidak rosak dan menyebabkan penuaan awal.



Satu lagi kelebihan Azanis Scar Serum adalah merawat parut tidak kira parut jerawat, parut akibat kemalangan atau parut disebabkan kulit sensitif. Azanis Scar Serum juga dapat membantu selesaikan masalah Regangan kulit, Warna kulit tidak sekata, Penuaan kulit dan juga masalah kulit kering. 

Azanis Scar Serum merupakan produk rawatan parut No 1 Terlaris di Malaysia. Sebuah produk yang boleh menyelesaikan masalah parut anda serta merawat bekas-bekas luka, parut chicken pox, stretch marks, luka bersalin, kudis dan luka kemalangan.




Pesakit ekszema juga boleh menggunakannya tanpa risau. PARUT LUKA BOLEH HILANG. PARUT DEGIL MUDAH DIBUANG. Keloid, icepicks pun boleh dirawat. Rasai keajaiban Azanis Scar Serum dalam masa 3 Minggu Sahaja! Tidak perlu risau kerana produk ini selamat digunakan tanpa bahan kimia merbahaya.


Cara Penggunaan :

Harus disapu pada parut dengan pergerakan membulat, dua kali setiap hari. Pada parut baru, Azanis scar serum harus disapu setelah luka telah sembuh dan tidak boleh digunakan pada kulit yang luka

Berjuta testimoni dari pengguna azanis scar serum Klik Sini



 


MEDERMA:

Mederma terbukti secara klinikal dapat mengurangkan parut yang ketara.
Ia merupakan salah satu rawatan parut yang terkemuka di dunia selama lebih 10 tahun.
Dengan keberkesanan yang terbukti secara klinikal*, gel ini merawat parut lama dan baru.
Formula gel proaktif menggalakkan proses penyembuhan kulit dan menjadikan parut kurang ketara.

Cara Penggunaan :

Untuk hasil yang terbaik, gunakan Mederma sebaik saja luka tersebut tertutup atau jahitannya ditanggalkan - untuk sekurang-kurangnya 8 minggu pada parut baru dan 3-6 bulan pada parut lama.







CICA CARE:

Cica-Care adalah gel pelekat bermutu tinggi yang tidak mendatangkan sebarang kesan alahan memudaratkan pada kulit kerana ia mengandungi sejenis silikon yang dimajukan untuk mengurangkan parut.Membantu meratakan jenis parut yang timbul, melembutkan dan memudarkan parut .CICA CARE adalah dalam bentuk gel pelekat yang diperbuat daripada silikon.
Penggunaan Cica-care dapat menyekat kulit daripada mengering di kawasan berparut, justeru, lembapan terus kekal dalam kulit sekitar kawasan berkenaan.

Cara Penggunaan :

Hendaklah dipakai sekurang-kurangnya 12-24 jam sehari.




HIRUSCAR gel:

Gel Hiruscar diformulasikan oleh Medinova menggunakan formula Swiss dengan mengisar enam bahan berbeza untuk menghasilkan gel yang bebas minyak, wangian serta kesan serapan serta merta bagi memudahkan pengguna memakainya tanpa mening–galkan sebarang kesan.

Bahan seperti mucopolysaccharide polysulphate (MPS) mampu untuk melembutkan kulit dan mempercepatkan proses pertumbuhan semula kulit manakala, allantoin membuang lapisan kulit mati bagi memberi ruang untuk pertumbuhan kulit baru.

Cara Penggunaan : 

Sapu tiga kali sehari menggunakan gel berkenaan selama empat minggu berturut-turut setiap hari akan menampakkan kesan yang cukup memberangsangkan. 





Dermatix :


Dermatix adalah sejenis silikon Gel, digunakan untuk membantu menghalang parut luka-luka yang baru sembuh dan juga mengurangkan parut tidak matang menonjol. Ia diuji secara klinikal dan terbukti untuk melembutkan, meratakan dan melicinkan parut, dan melegakan gatal-gatal, sakit dan ketidakselesaan yang berkaitan dengan mereka.

Dermatix mudah digunakan dengan kebanyakan bahagian-bahagian badan, termasuk muka, sendi dan lain-lain bahagian kulit. Ia dibekalkan dalam tiub 15g dan boleh didapati dengan atau tanpa preskripsi. Satu tiub 60 g juga boleh didapati untuk parut yang lebih besar.

Cara Penggunaan :

Sekurang-kurangnya sekali sehari, basuh bersih kawasan berparut dan sapukan dermatic dengan rata hingga kering.




Pilihan fara semestinya Azanis Scar Serum kerana ianya merupakan serum pelbagai guna bukan sahaja merawat masalah kulit muka malah boleh menghilangkan parut atau bekas luka dibadan yang bertahun lamanya. Hanya guna 1 botol azanis kulit boleh menjadi cantik dan bebas dari bekas parut.

Semua golongan sesuai menggunakan azanis scar serum ini tidak kira lelaki atau perempuan, muda atau tua. Jangan lepaskan peluang untuk mencuba produk terlajak laris azanis scar serum ini sekarang!

Dijamin memudarkan apa jua jenis parut di kulit anda seawal 3 minggu sahaja!

- Tidak menipiskan kulit
- Tiada pengelupasan kulit
- Dijamin selamat dan halal
- Tiada bahan kimia merbahaya
- Hanya sains yang luar biasa!


Azanis scar serum kini berwajah baru dan formulasi baru untuk kesan yang lebih POWER!

Website : http://www.azanis.my/








Jus Caliph ialah jus makanan tambahan kanak kanak yang tinggi dengan kandungan Serat, Kalsium, Vitamin dan Minerals yang sangat membant...


Jus Caliph ialah jus makanan tambahan kanak kanak yang tinggi dengan kandungan Serat, Kalsium, Vitamin dan Minerals yang sangat membantu untuk tumbesaran dan perkembangan otak kanak-kanak. 






Disini JUS CALIPH MINDA nak membantu Anak-anak..dengan campuran makanan sunnah dan buah buahan khasiat seperti..

✔BUAH DELIMA
✔BUAH TIN
✔KURMA
✔MADU
✔KISMIS
✔APRIKOT
✔OMEGA 3 & 6



Cadangan Pengambilan:
✔ Di cadangkan minum guna sudu dan hanya 2 sudu sehari.
✔ Rasa buah buahan campuran yg segar. Senang hati kita kan bila anak2 mula suka minuman 1001 khasiat.
✔ Boleh diamalkan anak2 seawal setahun dan ke atas.



Jus Caliph di KKM menggunakan Nombor Rujukan 020215/01/249 dan hubungi 03-78835400 (Unit Pengkelasan KKM) KLIK LINK UNTUK PENGESAHAN KKM -> Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ


HARGA : RM70 FREE POSTAGE
WHATSAPP : 013 386 1404

Assalamualaikum.... Harini fara buat murtabak, resepi dari MyResepi sangat mudah dan simple. Bahan-bahan ( 2 keping/makan utk 3 Oran...

Assalamualaikum....

Harini fara buat murtabak, resepi dari MyResepi sangat mudah dan simple.


Bahan-bahan ( 2 keping/makan utk 3 Orang )

100 g daging cincang
1 biji ubi kentang
1 sudu setengah rempah kari
1/2 biji bawang besar
1 ulas bawang putih
minyak
1 sudu kecil garam dan secubit ajinomoto
kulit popia
1 biji telur



Cara Membuat Inti Murtabak
 Caranya ialah bawang besar dan bawang putih di potong dadu. tumiskan bawang.
 Apabila bawang sudah layu, masukkan rempah kari yang telah dibancuh dgn air. goreng sehingga pecah minyak. kemudian masukkan daging cincang
 Apabila daging masak, masukkan kentang yang dipotong dadu.masukkan garam dan ajinomoto. jika terlalu kering, tambahkan air. masak sehingga kentang empuk. 



Cara Penyediaan

 Pukul telur di dalam mangkuk. masukkan inti tersebut ke dalam telur. kacau sehingga sebati.
 Ambil kulit popia dan bungkus inti murtabak segiempat. cara bungkus murtabak sama seperti bungkus popia.
 Goreng murtabak dgn api yg perlahan dan sedikit minyak


Fara guna bahan seperti gambar ni je masa buat




Daging yang dah siap dimasak. Masukkan daging kedalam telur dan gaul rata. lepastu bungkus dalam kulit popia dan goreng!






Siap dan Sedia untuk dihidang. Selamat Mencuba!






Produk 5 bintang di Korea! Five Star in Korea! Removes makeup better than manual cleansing! - Kulit wajah kusam walau menggunak...

Produk 5 bintang di Korea!
Five Star in Korea! Removes makeup better than manual cleansing!





- Kulit wajah kusam walau menggunakan sabun / cleanser terbaik di pasaran?
- Masalah wajah tiada perubahan walhal sangat berdisiplin guna skincare ikut aturan?
- Ia mungkin berpunca dari langkah pertama pembersihan wajah yang kurang efisien!
- Jom dapatkan bantuan dari POBLING PORE SONIC CLEANSER..
- Membantu membersihkan wajah 5x ganda lebih berkesan dari cara biasa!!




APA ITU POBLING PORE SONIC CLEANSER?

- Ia merupakan satu alat dan jenama yang mendapat pengiktirafan 5 bintang di Korea!
- POBLING pore sonic cleanser dibuat daripada lebih 50 ribu berus fiber halus yang bergetar lebih 10 ribu kali dalam seminit, menggunakan teknologi 3D, mendapat pengesahan FDA, kalis air dan selamat digunakan walaupun pada kulit sensitif.
- Ia membantu membersihkan wajah dengan sebersih-bersihnya hingga jauh ke dalam liang pori, menanggalkan sel2 kulit mati juga kotoran tanpa merosakkan kulit.
- Getarannya ibarat urutan lembut yang membelai wajah bagi melancarkan peredaran darah di bahagian muka, membaiki tekstur kulit untuk kelihatan lebih muda dan anjal, mengurangi kedutan halus, jeragat serta masalah liang pori terbuka.
- POBLING berupaya mengangkat keluar segala sisa mekap / kosmetik, bintik2 hitam juga putih serta lebihan minyak di wajah agar tidak menyumbat pori, punca masalah jerawat!
- Sesuai untuk lelaki dan wanita, menggunakan kuasa bateri AAA dan boleh digunakan setiap hari.




KESAN SELEPAS MENGGUNAKAN POBLING?

- Wajah terasa lebih lembut, halus dan bermaya
- Krim atau serum dapat diserap kulit dengan lebih optimum
- Kulit lebih lembab semulajadi, tidak berminyak dan tampak lebih muda
- Masalah jerawat pasir, bintik hitam dan putih dapat dihapuskan
- Mengatasi masalah liang pori terbuka
- Parut dan cela lebih cepat pudar
- Menjadikan wajah lebih cerah sekata, pinkish dan glowing



CARA PENGGUNAAN POBLING PORE SONIC CLEANSER :

- Basahkan wajah juga berus fiber pobling sebelum guna
- Picit cleanser harian anda secukupnya pada berus fiber
- Tekan butang untuk hidupkan Pobling, gunakan ia ke seluruh wajah 1-2 minit
- Lebihkan urutan di bahagian yang lebih bermasalah seperti di celahan hidung
- Bilas wajah juga berus fiber Pobling dengan air bersih
** Jika anda menggunakan sabun muka, basahkan wajah terlebih dahulu dengan buih sabun kemudian baru guna Pobling.
** Pobling boleh digunakan setiap hari, atau memadai 2-3x seminggu




Harga : rm40 free pos

Whatsapp : 0133861404
















Assalamualaikum... Hai again! Masih ingat lagi  Part |  fara ada ceritakan serba sedikit tentang kebaikan ephyra skin bar? Hari ini, fara...

Assalamualaikum...

Hai again! Masih ingat lagi Part | fara ada ceritakan serba sedikit tentang kebaikan ephyra skin bar? Hari ini, fara nak share pula hasil setelah fara menggunakan ephyra skin bar. Masalah kulit muka yang fara hadapi adalah kulit cepat berminyak, kusam dan Tona kulit tidak sekata! Al maklumlah bila keadaan cuaca tidak menentu kulit pon jadi terok bila terdedah dekat luar.



Apabila kite mencuba sesuatu produk untuk mendapatkan hasil yang awesome "Sabar dan Rajin" itu perlu untuk memastikan keberkesanannya. Tak bolehlah kejap pakai kejap tidak! ingat ye... Ok, untuk sabun ephyra ni fara bahagikan kepada 4 bahagian untuk lebih jimat lagipon fara cuma pakai dekat muka sahaja. Kalau korang nak pakai untuk 1 badan pon boleh tapi jangan dipotong pula takut susah nak guna nanti.




Kelebihan Ephyra Skin Bar

• merawat & mencegah jerawat
• kesan bekas jerawat & parut hilang
• jeragat di kawasan bawah mata turut pudar & hilang
• lebam bawah mata tiada lagi
• kulit jadi lebih cerah & glowing
• menghilangkan jeragat degil
• menghilangkan bintik -bintik hitam
• melembapkan kulit & naikkan seri wajah ( glowing )
• merawat kulit berminyak





Seperti yang korang lihat gambar diatas, kulit muka fara nampak kusam dan berminyak kn? Bila bangun pagi lagi nampak kusam. Dekat keliling mata gelap dan kawasan hidung agak berminyak di situ. Bila berjemur lama kat matahari bahagian pipi dan dagu fara mudah sangat kering.

Seminggu fara menggunakan ephyra skin bar alhamdulillah memang puas hati dengan kulit muka. Hari pertama, kulit muka rasa kurang berminyak. Hari kedua pula, kulit rasa tegang disamping sel sel kulit mati hilang masa mencuci. Hari berikutnya pula muka semakin cerah, bekas jeragat semakin hilang dan kulit semakin lembut dan bersih. Semakin lama semakin hilang masalah kulit muka fara!







Nampak x betapa banyaknya perubahan apabila fara menggunakan ephyra skin bar? Kulit semakin cerah sekata, tidak berminyak dan tidak kusam lagi. Yang bestnya, bekas hitam jerawat pon dah hilang! Masih xjelas? Tengok gambar dibawah untuk lihat perbezaan.




Perubahan yang sangat ketara bila fara mencuba ephyra skin bar. kulit lebih nampak cerah sihat dan anjal. Suami pon puji kulit fara nampak sihat terutamanya lepas bangun pagi tetap nampak berseri macam anak dara katanya.. haha



Ephyra SkinBar sesuai utk semua lapisan umur, lelaki dan perempuan dan terbukti berkesan dalam memberikan hasil kepuasan maksimum utk kecantikan kulit anda.










JOM sertai Ephyra Skin Bar Before & After Contest dan berpeluang menang iPhone 6


Instagram: @ephyraskin



Baca disini untuk kelebihan Ephyra SKin Bar : TEKAN SINI

Assalamualaikum.... Cungkil rahsia kejelitaan dgn EPHYRA - formula antarabangsa yang berkualiti tinggi dalam minuman supplemen utk kesih...

Assalamualaikum....

Cungkil rahsia kejelitaan dgn EPHYRA - formula antarabangsa yang berkualiti tinggi dalam minuman supplemen utk kesihatan dan juga kecantikan yang menyeluruh. Testimonial yang sgt menyakinkan dari pengguna dan kesan terserlah seawal 7 hari! Serlahkan kejelitaan sebenar anda bermula hari ini!



Ephyra Skin Bar ~ SABUN CUCI MUKA yg menjadi fenomena terbaru selepas EPHYRA ; pilihan ramai pengguna termasuk selebriti! Beribu testimoni sejak dilancarkan dengan perubahan seawal 3 hari.

EPHYRA SKIN BAR mengandungi :
Bearberry Alpha Arbutin A 
Extract paling berkesan, cepat dan selamat untuk mencerahkan kulit. Bersama-sama dengan Glutathione ia membantu menjadikan tona kulit lebih sekata dan bersih dari bintik-bintik hitam

Glutathione
Kaya antioksida yang melindungi protein enzim dan mencegah kerosakan kulit yang boleh menyebabkan kedutan dan parut. Glutathione boleh melambatkan proses penuaan dan memperbaiki keadaan kulit. Ia mengawal kesan-kesan bahaya radikal bebas dan mengelakkan pembentukan parut tebal.

Kolagen
Menyokong ketahanan fizikal dan keanjalan kulit dan menggantikan sel-sel kulit dengan lebih cepat untuk menjadikannya lebih tegang dan anjal.
 

EPHYRA SKIN BAR


* sabun ajaib utk kulit muka dan badan
* sesuai utk lelaki dan wanita
* seawal 3 hari boleh nampak kesan!
* selamat digunakan tanpa pengelupasan
* formulasi terhebat, pantas dan selamat
* kkm not :150403494k
* sekotak tahan sebulan

Kesan positif selepas 3 hari

• merawat & mencegah jerawat
• kesan bekas jerawat & parut hilang
• jeragat di kawasan bawah mata turut pudar & hilang
• lebam bawah mata tiada lagi
• kulit jadi lebih cerah & glowing
• menghilangkan jeragat degil
• menghilangkan bintik -bintik hitam
• melembapkan kulit & naikkan seri wajah ( glowing )
• merawat kulit berminyak

Ephyra SkinBar sesuai utk semua lapisan umur, lelaki dan perempuan dan terbukti berkesan dalam memberikan hasil kepuasan maksimum utk kecantikan kulit anda.



Ephyra SkinBar sesuai utk semua lapisan umur, lelaki dan perempuan dan terbukti berkesan dalam memberikan hasil kepuasan maksimum utk kecantikan kulit anda.


Instagram: @ephyraskin



Baca disini untuk testimoni dari fara : TEKAN SINI





Assalamualaikum... Hai. Saje nak share Supplement tambahan yang fara amalkan iaitu Nutriforte Non Acidic Vitamin C 1000mg with Bioflavor...

Assalamualaikum...

Hai. Saje nak share Supplement tambahan yang fara amalkan iaitu Nutriforte Non Acidic Vitamin C 1000mg with Bioflavornoids. Fara memang suka amalkan Vit C sejak zaman study lagi yelah untuk support tenaga badan disamping Manfaat vitamin C 1000mg memang bagus untuk kesihatan tubuh dan kulit.



Vitamin ni jenis kapsul dan mengandungi 60tablets dalam 1 botol dan tahan selama 2 bulan. Harga fara xpasti sebab en suami yang tolong belikan mungkin dalam RM40++.




Kelebihan Nutriforte Non Acidic Vitamin C 1000mg :

HIGH QUALITY~SAFE~ EFFICACIOUS VITAMIN C :
- Menghilangkan parut jerawat
- Melicinkan kulit
- Mengecutkan jerawat
- Mencerahkan kulit
- Kulit nampak glowing
- Mengatasi masalah kulit kering
- Mengatasi masalah bibir merekah
- Mengatasi masalah kulit
- Melembapkan kulit
- Menegangkan kulit

Vitamin C ni yang specialnya bukan sahaja untuk kelihatan cantik serta merawat masalah kulit berjerawat malahan berupaya merawat masalah seperti berikut :

1) Meningkatkan tahap imune system
2) Mengurangkan Gejala Selsema
3) mempercepatkan pemulihan luka
4) sihatkan gusi
5) merawat asma dan elergi
6) elakan dari cataract
7) elakan dari sakit jantung dan beberapa jenis cancer
8) bina collagen untuk kulit supaya lebih segar dan licin
Selain itu, ia juga membantu untuk :
- Menghilangkan demam selsema
- Mengatasi masalah resdung
- Sesuai untuk lelaki dan perempuan ( termasuk perempuan mengandung) 


BUFFERED Vitamin C bermaksud, non-acidic. Sesuai untuk mereka yang mempunyai masalah gastric yang serius. Kalau anda ada masalah gastrik yang teruk sangat sesuai jika amalkan Vit C ini.



APA VITAMIN C BOLEH LAKUKAN UNTUK ANDA?

Kulit dan Kulit Muka - Fungsi Vitamin C yang terkenal adalah rumusan kolagen iaitu bahan protein yang mengikat sel-sel. Ia penting bagi pembaikan semula dan pertumbuhan tisu, sel, gusi, pembuluh darah, tulang dan gigi. Vitamin C mempercepatkan pemulihan luka, melecur dan gusi berdarah. Penyembuhan selepasa pembedahan adalah lebih cepat dengan pengambilan Vitamin C yang tinggi.

Antioksidan - Vitamin C merupakan antioksidan yang menolong mengeluarkan toksin dalam darah dan mempunyai kesan anti penuaan. Ia amat berguna bagi menentang jangkitan, menghalang serangan virus dan bakteria, mengurangkan kesan alergi. Bagi perokok Vitamin C menghapuskan keracunan nikotin.

Tindakan Kardiovaskular - Vitamin C mengurangkan pembekuan darah dan menolong menurunkan kolesterol dalam darah. Ia juga menolong menyerap zat besi dan meningkatkan hemoglobin dalam darah.

VITAMIN C BERFAEDAH UNTUK :

* Memperbaiki kesihatan kulit muka.
* Ekzema, dermatitis, masalah kulit.
* Batuk, demam selsema, jangkitan.
* Warga tua.
* Mereka yang mengambil antibiotik dan menjalani perubatan.
* Wanita yang mengambil pil perancang.
* Perokok dan mereka yang mengambil alkohol.
* Pesakit kencing manis.
* Pembentukan gigi,tulang,tisu bawah kulit dan rawan yang sihat.
* Mengekalkan sistem imunisasi badan yang kuat
* Mencegah barah & penyakit kronik yang lain


BIOFLAVORNOIDS

Apakah bioflavonoids? Bioflavonoids adalah bahankinia semulajadi yang terdapat dalam buah-buahan, terutama buahan sitrus. Ia adalah sejenis antioksidan, dan penting dalam penyerapan vitamin C oleh tubuh.

Bioflavonoids memberi banyak kebaikan pada tubuh, antaranya:

*Memperelokkan tisu2 terutama di permukaan kulit
*Kesihatan kardiovaskular
*Mengautkan kapilari darah
*Menguatkan imunisasi
Jadi, sangat penting memilih vitamin C yang mengandungi bioflavonoids. Agar vitamin C lebih berkesan pada tubuh kita terutama untuk kulit yang cantik.

Untuk mendapatkan bioflavonoids asli dan berkualiti tinggi, sumbernya haruslah dari tumbuhan organik, dan bukan dari sintesis bahan kimia.

pengambilan sebiji sehari sudah memadai, elakkan dr minum minuman bergas dan kafein
Dikuasakan oleh Blogger.